Hoe maak ik een afspraak?

Wij werken enkel op afspraak. Je kan hiervoor telefonisch contact opnemen met ons. Kom je voor de eerste keer? Bekijk dan zeker hoe je kan aanmelden:

Laat ons tijdig weten wanneer je niet aanwezig kan zijn voor een gemaakte afspraak. 

Moet ik eerst naar mijn huisarts?

Wij werken bij voorkeur op verwijzing, wat betekent dat je op aanraden van een andere hulpverlener (zoals de huisarts, CAW medewerker, thuisbegeleider,…) contact met ons opneemt. Aangezien zij meestal goed kunnen inschatten of ons hulpaanbod gepast zal zijn, raden we iedereen aan om eerst bij een van hen advies te vragen.

Wij vinden het belangrijk dat je de nodige ondersteuning krijgt voor, tijdens en na de behandeling bij ons CGG. Daarom proberen wij zo veel als mogelijk samen te werken met andere hulpverleners en organisaties die betrokken zijn. Zo zullen we bijvoorbeeld je huisarts schriftelijk op de hoogte brengen van wanneer een behandeling start en stopt.

Welke informatie hebben wij nodig?

  • Tijdens het eerste telefoongesprek worden enkele gegevens genoteerd (bv. jouw naam, telefoonnummer, de naam van je huisarts,...).
  • We vragen aan cliënten om ons een kleefbriefje van het ziekenfonds te bezorgen voor onze administratie (voor minderjarigen een kleefbriefje van het kind).
  • Indien er zich wijzigingen voordoen in je adres, telefoonnummer of mutualiteit, willen we dit graag weten om onze dossiers actueel te houden.

Is alles anoniem & vertrouwelijk?

Alles wat je met de therapeut hebt besproken, wordt als vertrouwelijke informatie behandeld. Je gegevens worden goed bewaard in een beveiligd elektronisch dossier en nooit zonder jouw toestemming aan anderen gegeven. Alle medewerkers van VAGGA zijn gebonden aan het beroepsgeheim en behandelen de verkregen informatie met respect voor jouw privacy.